Geoblog.pl    pikoszki    Podróże    Dominikana - W Poszukiwaniu 'Wiszącej Palmy' 2oo9    Rejs - Raj

Rejs - Raj

Dominikana
Dominikana, Saona

Rejs katamaranem wzdłuż południowo-wschodniego wybrzeża Dominikany. Dopłynięcie do wyspy Saona - jest to park krajobrazowy wchodzący w skład dominikańskiego Parku Narodowego. Rejs na wyspe zajmuje okolo 1,5h.
Niewielkie ale za to przepiękne i piaszczyste plaże, turkusowa woda, tropikalna roślinność. Warto się przejść i trochę zwiedzić wyspę. Wyspa jest otoczona rafą koralową, na plaży mnóstwo małych koralowców pozostawionych przez wodę i są też mangrowce, drzewa kokosowe i mahoniowe. To raj dla ludzi którzy kochają przyrodę. Przewodnik mówił nam, że w pobliżu Saony można zobaczyć delfiny i nam sie udalo!

Ze soba koniecznie nakrycie glowy, niesamowicie cieplo. Ci, ktozy nastawiaja sie na snoorkeling, szkoda czasu przy brzegu nie ma nic ciekawego pod woda, zapewne jest ale za rafa ale ona jest za daleko aby sie tam wybrac bez pozadnego ekwipunku. Na miejscu duzo hamakow wiec kazdy znajdzie troche ciszy dla siebie.

Obiad podany-bardzo smaczny, podczas rejsu katamaranem w rytmie dominikanskiego marengo podawany jest rum i inne napoje alkoholowe jesli ktos pragnie.