Geoblog.pl    pikoszki    Podróże    VIETnam ~ LAOs ~ THAiland ~ 2o12    w strone Laosu

w strone Laosu

Wietnam
Wietnam, Dien Bien Phu

A wiec ruszylismy, bus przyjechal punktualnie o 7.30 rano. Do polowy wyladowany lokalnymi , druga polowa to my, dwie amerykanki, francuz i dwoch japonczykow. Pierwsze 2h ok, pozniej droga zaczela sie pomalu konczyc i nawet bus mercedes m ktorym sie poruszalismy przestal byc wygodny. Po kolejnej godzinie nastapila 30min przerwa na zaupke Pho. Czas bylo wsiadac ale po minach bylo widac, ze nikt na to nie mial ochoty. Po kolejnej godzinei droga zanikla ale naszym oczom ukazaly sie widoki o jakich mozna pomazyc. Dziki, nieskazitelny Wietnam, poczowkowe widoki i strome urwiska. Na minach wszystkich zniknol trud podrozy a oczy zaczely zaspokajac swoj glod widokami.
Jak narazie jest przyjemnie, nikt nie wali potem, nie trzyma tez smierdzacej stopy na naszych plecach, nie jada tez z nami zadne swinki ani kaczki. Jedyne co zabiera nam przestrzen pod nogami to dwa worki ryzu.

Mielismy dwa postoje, krutkie co prawda ale zawsze na usuniecie nasypu gorskiego abysmy mogli przejechac. Im blizej naszego dzisiejszego miejsca docelowego tym piekniej. Zyja tu ludzie roli. Akurat trafilismy na zniwa, widac ciezko pracujacych ludzi znaszacych plony na droge, gdzie ladej odbywa sie proces suszenia ryzu - jest pieknie!

Zatrzymalismy sie w hotelu MAY HONG, w uliczce na przeciwko dworca, cena to $10. Byly tansze ale ten mial najlepszy standard.

Jutro rano ruszamy na granice Laotanska. Bilety kupione za $13. NIe wiem jak nam sie to udalo bo jeden w kasie kosztuje 300.000dongow. Wiec czujemy sie lucky!

Zwiedzilismy miasto, jest ladne, czyste i spokojne.

Cieszymy sie, ze odbylismy ten ciezki odcinek, gdyz ukazal on nam Wietnam jaki chcielismy zobaczyc.